CETUSAN MINDA

Rajin Ke???!


Satu Petikan Dari Majalah Rapi September 2010  

Bagaimana Menganjal & Menyegar Kulit MUka!

Pelbagai reaksi muka yang dipamerkan setiap hari yang membantu kita
melihat,bernafas,mengunyah,bercakap,ketawa,berkerut,menangis 
dan macam-macam lagi!
Semua reaksi ini merangsang untuk kulit memperlihatkan 
kedut/garisan-garisan  halus timbul di muka!

Muka kita mempunyai 10 kumpulan otot di bahagian dahi,sekitar mata,pipi,sekitar mulut,dagu dan akhir sekali leher.
Muka kita juga perlukan rehat dan SENAMAN untuk mengurangkan tekanan otot dan memperbaiki peredaran darah.

Disarankan agar melakukan senaman muka selama 5-10 minit
setiap hari di hadapan cermin!!

ERKK!!
RAjin kee??!!




Kalau orang sini cam tak berapa rajin jekk...!!
Kiranya satu pengakuan ikhlas lee nihhh :p
 

20 comments:

Abd Razak said...

Salam kitak..:)

Semoga kitak sentiasa dalam rahmat~Nya sertakan dianugerahkan kesihatan yang berpanjangan...

Selepas publish N3 tok mesti kitak rajin buat FACIAL EXERCISE pastok...:)

Anyway...thanks boleh juak kamek urang lelaki tok cuba-cuba..:)

Pn Kartini said...

Salam kitak...Mr Abd Razak

Aduhehh...hehehe..tergelak juak kmk di situk dgn komen ktk tukk..

aduhaii...kmk juz sampai jek info utk mana2 yg rajin nak buat...kmk mmg malas bahh..hehehe...
(nak jogging pun ...baru memujuk2 dirik tukk..heheh)

ermmm...sik hal lelaki ke pompuan...boleh amal2 bahh..janji RAJIN:):)...selamat mencuba kitak:):P

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Bagus juak kita urang lelaki cuba2 facial exercise! Tapi setakat neylah kita dpt gerakkan wajah. Macamanapun bantuan urutan tgn ke wajah muka dgn kaedah yg betul juga yg terbaik. Bagi org lelaki, sik iboh jak owhh, mun nangga muda ajak wajah org lelaki kelak susah hati ompuan! Org lelaki perlukan wajah matang. Beribadah solat ketika sujud (lama2 sikit), aliran2 kapilari darah turun ke wajah dan meregangkan oto2 wajah. Wallahulam

kak Erna said...

salam tini...kita serupa..tak rajin nak mengadap cermin..walaupun hati teringin nak kelihatan muda..he he..nak muda macamana lagi la akak ni kan tini..dah lumrah alam..yang muda akan tua..tak boleh lari dah..

ieda said...

salam kak .. ehheheh good info & idea nie kak .. nanti nak cuba ...

mamawana said...

Salam...

Tengah exercise muka nih.... siap bunyik lagik...huk hak hik hok..bolehkah? Jgn marah...

Admin P@P said...

Assalamualaiku.
Soalan cepumas tu.
Ada masa dan tak de masa.
Tapi kalau nak seribu daya, tak nak seribu dalih.

Dalam perjalanan ke opis [bagi yang kerja kat opis] masa driving pun boleh buat memek muka macam-macam, bukannya sidak di luar ya tauk.

Mun perjalanan ya 30 minit, 30 minitlah bersenama.
Agaknya boleh awet muda kot?

Salam kenal TQ

Afida Anuar said...

Salam kak tinie..hehehehe..kenapa sampai boleh jadi tak berapa rajin tu??ngeeee

sambil2 baca entry ni dah boleh buat beberapa senaman muka..hehe...ok dah siap;)

Werdah said...

Salam Tinie.

Kak duk senyum sorang-sorang ni sambil duk ikut senaman...yang ketiga tu jangan sampai silap .. tergigit bibir lak nanti.

Bab rajin tu, tak tahu lagi, sbb tak boleh janji selalu lupa.

Kunang-Kunang said...

Salam Sis Tinie,

Nak buat eksesais ni kena ketika sorang2 takut orang salah anggap pulak.

hazeleyed lady said...

Ass-salam to my lovely sis
lama kak hazel tak tinggalkan jejak di sini...
Doa kak hazel agar sis sehat dan sentiasa riang...
Cheerio.

Pn Kartini said...

To Mr tajnur:)

Salam ktk

Sik hal bahh mun lelaki mauk cuba exercise tukk....kiranya satu bonuslah mun nampak muda owhh...sik adalah sampey nak susah hati kaum pompuan tukkk:p

Pn Kartini said...

To My lovely kak Erna:)

Salam sis...:)

Itulah kann..nak lari camne kann..dah usia kita bukannya semakin muda...:)
pe2..terima seadanya..:):)

Pn Kartini said...

My dear ieda:)

Salam dear:)

cuba jngan tak cuba..:):)

Pn Kartini said...

To my lovely mamawana:)

Salam:)


Woowww..!!Tabik springgg nihh...bagus pee ..mencuba sesuatu yang mendatangkan awet muda....hehehehe

Pn Kartini said...

To Mr Admin P@P

Salam kenal:)
Betul..semua ats motivasi dalman masing2
Yang berminat ..pasti mencari ruangnya..
Mun sebaliknya....yang tu susah nak cakap tuhh!:)

Pn Kartini said...

To my dear dik fida:)

Salam dear:)

Dah spesies camtu..aduhaii...
Tak pelah dear...akak bagi org muda jekk lah buat exercise nihh...:)

Pn Kartini said...

To my lovely Kak Werdah:)

Salam sis:)

Kadang2 tu..semangat berkobar2 di awal permulaan..lepas tu...asyikkk lupa jekkk..aduhaii:):)
Baguslah sis..dah try buat ekkk:):)

Pn Kartini said...

To my lovely Sis Ani:)

Salam sis..

Aaa'ahh sis...
nanti apa laa kata org ek...:):)

Pn Kartini said...

Salam my lovely sis hazeleyed:)

Thanks sis...MOga akak diberikan kesihatan yg baik dan kekuatan dariNya jua..:)

Take care...:)miss U!

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran