CETUSAN MINDA

... Ada hadnya!...

Bila memaksa diri untuk berfikir...
Maka jadilah camni..

Berfikir dengan mental & fizikal yang memenatkan..
Ibaratkan rupa cam kat bawah nilah kut...:


Bila dah penat tuu....,
maka....
Uhhh!!!..

.....bila apa yang difikirkan..menemui jalan buntunya....
Maka jalan penyelesaian terbaik....
:
:
:
v

Zzzzzzzzz....

Tapi sebelum itu...
tahukah anda  :



Untuk kalian.....
:)

:
:
V
:Good Night Sweet Dreams - Myspace Comments

18 comments:

Abd Razak said...

Salam..:)

Moga kitak sihat di samping tugas seharian..

Kepenatan itu menyihatkan sebab ia merangsang peredaran darah, menyegarkan fizikal serta menajamkan mental. Tidurlah untuk memulihkan kepenatan.

Namun, ada juga memerlukan senaman untuk menghilangkan kepenatan.

Thanks kitak..:)

ieda said...

loor kak dah nak titunn ker ??
good night sweet dreams kak :))

ckLah@xiiinam said...

Nak tidurlah...

Takut terkeluar pulak otak ni karang...



:)

Afida Anuar said...

SAlam kak tinie..ahaaa, nampaknya kene pejam mata sekarang ni. Kalau tak, tak cukup 6 jam;)

syamimi azmira said...

Rasanya kak Zai ni dalam kategori lebih tidur hahaha....
kak Zai.

tajnur said...

Assalamualaikum wbt
Apa khabar kitak tek? Selagi sik abis SPM, selagi yalah kita terpaksa berkorban masa dan sediakan apa jua input supaya pelajar2 dpt menghadapi peperiksaan. Teapi yg sebenarnya, penggunaan otak cerebrum kita hanyalah sekitar 10%-15% ajak. Nok lain wastage ajak. Kurang tidur dikaitkan dgn obesiti? Itu hanyalah kajian saja sbb byk faktor2 lain yg perlu diambil kira. Apa yg berlaku kehidupan seharian bukanlah tidak cukup tidur tetapi adalah tempoh masa (duration) kita betul2 lena yg tidak lama krn sering terjaga2 semasa tidur membuatkan badan kita jadi lesu dan kekurangan oksigen. Akibatnya, sering menguap ketika disiang hari. Wallahualam.

wa kaljis said...

akak.. kmk lately tido jam 2-3am kakya sebelum 6am kenak bgn dah.. :P terasa susut kesihatan kmk tuk.. coba nak tido awal next time insyaAllah.. :)

kak Erna said...

slam tini..comelnya gambar menguap tu.
memang betul..tidur kena cukup..dah umur macam akak ni lagi la..

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Masa budak-budak boleh tidur lebih 6 jam, tapi bila dah sibuk dengan urusan, keluarga dan pekerjaan, seperti tak cukup 24 jam.
Tidur pun selalu tak sampai 6 jam.

Selepas baca artikel ni, kena tambah waktu tidur...
TQ

Pn Kartini said...

Salam To mr Abd Razak:)

Aduhaii!!
Sebut pasal senaman..hehhe..memang kena kuat semangat tukkk!!:)

Mun penat kerja sekali dgn penat mental...stress memng sik nyaman rasanya owhhh..sik lah ada moodnya..
the best..Zzzzzzzzzzzzzzzzzz:):):)

Tapikan sik elok juakk kann...
sekalisekalaaa....:)

Pn Kartini said...

To my lovely ieda:)

heheh..lambat akak reply komen niii kann...:):)
Akak dah bangun tidur dahhh nii:):)

Pe2..moga ieda sht:)Take care

Pn Kartini said...

To my lovely CkLah:)

Salam:)

hehehhe...tidurlah wahaii permaisuriii:):)

Pn Kartini said...

To my lovely dik fida:)

Salam dear:)

Jangan terlebih lebih tidur udahhh ekkk:):)

Pn Kartini said...

To my lovely KakZai:)

Salam:)

..ye keee..
tak peee..janji tubuh sihatt ekk:):)

Moga KAk Zai sihat2 di sana:)dan ceria selalu

Pn Kartini said...

To Mr Tajnur:)

Salam kitak:)

Alahmdulillah...sihat kmk di situk,moga ktk sht2 juak di sinun:)
Tidur siklah terganggu..cuma terkdg gusar jakk mikir ank2 murid tukk nak spm...masih sik betul2 fokus bahh...
Pe2..insyaAllah..utk masa yg ada tukk..i try my best!!

MOga ank2 didik cukup oksigennya..mun sikkkk mengantukk lee jawabnyaa...

Pn Kartini said...

To Mr KAljis:)

Salam:)

aduhaii...bz gilak kitak owhhh...tido kul 2-3 am..
mesti sik cukup rest tukk..
memanglah bila badan sik cukup restnya ..mmg memberi kesan juak pada kesihatan kita kelak...
Harap lepas tukk...kitak cukup tido cukup rest!:)

Pn Kartini said...

To my lovely KAkErna:)

Salam sis:)

Samalah kita sis...
Now rasa cepat jekk rasa nagntukkk...:)kurang staminalahh nihh..:)Aduhaii...:)

Pn Kartini said...

To Mr Admin P@P:)

Salam:)

Betul tuu..
tapi kalau dah mengantuk sgt..mmg tak leh dipaksa2...
Pe2,..cukup rest ptg juga kan:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran