CETUSAN MINDA

..Feel GOOD & SMILE..





Cepatnya waktu berlalu
Sedar tak Sedar
Sesi persekolahan 2014 akan berakhir tak lama lagi!
Sebut pasal masa,
teringat kata-kata ustaz shamsuri ahmad
dalam ceramah beliau..
Salah satu tanda akhir zaman 
apabila masa dirasakan terlalu pantas berlalu..
ermmm.. 






Minggu ini 
kalau nak dibuat ayat hipotesis lebih kurang camnilah
:
:
V
"Semakin waktu menghampiri penghujungnya,
Semakin mendekati harinya,
Semakin menjadi-jadi kerja buat itu ini...."

Semua perlu dibereskan sebelum cuti!
Ops!
Jangan anggap apa yang dikatakan ini
sebagai satu rungutan
TIDAK SESEKALI!
Kerana semua ini adalah tanggungjawab yang perlu dilaksanakan!
Apa2 perlu beringatkan pada diri sendiri
Segala apa yang kita buat
Segala penat lelah 
Andai
ia disertai dengan keluh resah dan rungutan
Semua akan menjadi sia2!
Jadi..

FEEL GOOD..
&
 SMILE




Cuma
kalau nak diilustrasi
keadaan di saat dan ketika ini
Mungkin kalau lihat gambar di bawah
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
V




Macam ya je!


erk!

:P



Sekian....
celoteh malam!
Sebagai selingan merehat minda
Tiba masa utk 'bergelut' dgn tugasan yang belum selesai
:)


S.M.I.L.E







5 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum..:)

Benar apa yang kitak padah, masa kini dirasai bergerak begitu pantas, sedar-sedar kita dah berada di penghujung tahun.

Namun, biarpun masa kian terasa pantas, misi kita di dunia tok perlu juga digerakkan pantas seriring dengan kemampuan dan kehendak kita yakni kejayaan dunia dan akhirat.

Amazing OWL :):):)

Teacher Basariah said...

Assalamualaikum kak..benar apa yang akak tulis..sama dengan yang saya rasa skrg ni..amanah perlu diselesaikan..senyum je tak perlu kata apa2..hehe..comel gambar frozen tu..(^_^)

Nieda ramly said...

betul sangat . bila hujung2 semakin kalut pula rasanya

Nieda ramly said...

betul sangat . bila hujung2 semakin kalut pula rasanya

eyfa writer said...

As Salam,mmg terasa pantasnya waktu berlalu..sedar2 sudah pun berada di penghujung tahun..

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran