CETUSAN MINDA

..TahuKah AnDa..

KHASIAT BUAH-BUAHAN

Terkadangkala khasiat buah-buahan ini, jika diamalkan lebih mujarab daripada ubat-ubat yang mahal-mahal harganya di pasaran. Tetapi sebab kita tak tahu nak menggunakannya, sekadar tahu memakannya sahaja, tidaklah kita mendapat lebihan kemanfaatannya.

1. TOMATO merawat parut Jerawat Batu.


Gunakan sebiji tomato yang masak ranum, lumatkan dan campurkan dengan putih telor. Sapukan pada wajah yang ada parut jerawat batu dua kali sehari pagi dan malam. Lakukan selalu untuk mendapatkan hasil memuaskan.InsyaAllah dengan izin Allah parut jerawat akan hilang

2. AIR BASUHAN BERAS

Menjadikan Kulit Putih dan GEBU

Ambil air basuhan beras dan sapukan keseluruh badan sebelum mandi. Biarkan dalam tempuh 10 minit hingga kering kemudian gosokkan dengan span mandi. Amalkan setiap hari. InsyaAllah dengan izin Allah kulit anda akan menjadi cantik!


3 KULIT LEMBUT, LICIN DAN LEMBAB BERSERI.


Ambilkan sedikit madu lebah ( Madu asli ) sapukan pada wajah dan biarkan 15 - 20 minit. Kemudian bersihkan dengan air dan keringkan. Hasilnya kulit wajah anda akan menjadi licin, lembut dan berseri.

4. LIMAU NIPIS Hilangkan Bintik Hitam dan Putih pada Wajah


Caranya tumbuk seulas bawang putih hingga lumat dan campurkan bersama perahan air limau nipis, gaulkan bersama putih telor. Lebih baik jika telor ayam kampong. Lekapkan bancuhan bahan tadi kepada wajah yang berbintik-bintik ( Lebih baik ditempekkan menggunakan tisu ) biarkan hingga kering kemudian cuci dengan air suam. Lakukan selalu untuk hasil yang tinggi. InsyaAllah bintik-bintik pada wajah akan hilang beransur-ansur.

5. Daun Sirih & Limau Kasturi/Limau Nipis

Memulihkan
Kulit Perut Berlipat-Lipat ( Terutama bagi Wanita yang telah beranak ramai )

Sediakan satu sudu kapur sirih, dauh sirih, minyak kayu putih dan satu sudu air perahan limau nipis/kasturi. Semua bahan tersebut dilumatkan dan disapukan keperut yang berlipat-lipat tersebut. Lakukan setiap hari. InsyaAllah dengan izin Allah 
kulit perut menjadi tegang dan hilang lipatannya.

Selamat mencuba dan mendapatkan hasil yang sempurna. 
Mudah-mudahan anda semua sentiasa mendapat rahmat Allah S.W.T


Sumber  :  Kiriman email drp sahabat..Tq!

*  Kesimpulannya di sini..banyak khasiat yang kadang kala tidak terfikir oleh kita akan kebaikannya.
Dan untuk memperolehi manfaatnya..disiplin dalam diri perlu ada untuk mengamalkannya..
Begitu juga dalam penjagaan kesihatan kita...
Yang utama , rajin atau tidak ....atau perlu atau tidak perlu.atau elok atau tidak..
Itu sahaja..!
Dalam apa jua..terpulang pada kita...
:)

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran