CETUSAN MINDA

HAPPY BIRTHDAY TO MY SWEET GIRL...

Rentetan Peristiwa Yang Tidak Akan Lupa 
Sampai Akhir Hayat....:

Kehadirannya umpama satu rahmat yang didambakan bagi diri  setelah sekian lama mengharapkannya..apatah lagi doktor mengesahkan kandunganku adalah baby girl..
Sememangnya diri  mengimpikannya..lagipun kiranya nanti ank lelaki yg sulung dptlah main dgn adiknya..:) 


Jangkaan kelahiran pertengahan Disember 2005..Namun..
takdir Tuhan..hari ke-dua Ramadhan,agaknya kepenatan mengajar  kelas anjal bio form 5....sedikit bleeding..!
Hinggalah hampir waktu berbuka..tetiba jek bleeding bertambah banyak!!Oohh!!Betapa takut & panicnya pada masa tu..!!hinggakan tidak terjamah makanan utk berbuka puasa...



Diri masih mengharapkan pendarahan blh dihentikan oleh pakar....tapi  rupanya....OHH!!Betapa aku diuji olehNya....Dari sebuah klinik perubatan swasta.,....
terpaksa dipindahkan ke hospital..memandangkan kes kelahiran tidak cukup bulan...Pasrah..!!Inilah yg dikatakan manusia hanya mampu merancang..namun Tuhan yg menentukan segalanya...


Tanggal  8 Oktober 2005..jam 1.37pm..dengan kuasa Allah..bb selamat dilahirkan secara normal dalam tempoh kandungan hanya 7 bulan...dengan beratnya hanya 1.275kg....!!!
Dan bb perlu diselia rapi..dan dimasuk dlm incubator..



Betapa terasa dugaanNya....terkadang diri termangu memikirkan sebrg kemungkinan ... hanya mampu berdoa dan merintih....Betapa aku mengharapkan cahayamataku ini...Hari ke hari..hanya doa padaNya..

Satu yang dirahsiakan suami dr pengetahuan pada ketika itu..,rupanya nurse ada memberitahu padanya "bb awak ni 50-50"
Bagi diri ini..kenyataan itu tidak layak dan tdk sepatutnya terkeluar dari mulut seorg jururawat..tanpa mengira emosi orglain...dan yg utamanya..siapa yg menentukan hidup dan mati...???!!!!!!
 

Setelah 33 hari di wad....Betapa syukur ke hadrat Ilahi..akhirnya bb dibenarkan keluar..Berkat doa di Bulan Ramadhan!
Satu perasaan yg sukar utk digambarkan...yang pasti ...terasa cukup bersyukur...dan rasa kebahagiaan itu sukar utk dilenyapkan.


Baby yg tdk cukup bulan..mmg sensitif....dan perlu dijaga rapi...







Gambar2   pada  hari  keluar wad....


Hari ke hari...bulan ke bulan..tahun ke tahun...terlalu cepat rasa masa berlalu....dan dalam tempoh itu jua banyak cabaran & dugaanNya...hinggalah pada hari ini 8 Oktober  2009....

 

                  Nur Fathiah Aisha ...4 tahun!

     To My Dear Aisha...
                           


layouts myspace

Semoga Jadi Anak Yang baik & Solehah...:):) 
Semoga dikurniakan kesihatan yang baik olehNya...




Sayang Selalu dan Kasih Dari Ibumu..







"Kadangkala Tuhan sembunyikan matahari, DIA datangkan petir dan kilat, Kita menangis dan tertanya-tanya kemana hilangnya mentari, Rupa2nya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang cantik sekali...."

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran