CETUSAN MINDA

Datangnya Tidak DiUndang..!!





Sebelum ke mesyuarat pagi tadi....(mesyuarat di luar kawasan beb!!)...sempat jugak le tgk Discovery Channel pasal H1N1..kalau ikutkan hati maunya melekat depan tv tuu...tp dah terikat dgn meeting...!!!
Tertarik dgn kata saintis ,...Sekiranya kita menganggap manusia menakluki alam..KITA TERSILAP!!kerana ada yg boleh mengatasi manusia...
Ia lebih pantas membiak...dan ia bebas di mana2..ia dalam diam telah mengenal corak kehidupan manusia....dgn hanya menawan sel badan manusia..ia bisa menakluki sistem badan..dgn menggandakan genetiknya..menggandakan koloninya di dalam sel2 hos(perumahnya)..dan merosakkan sel2....dan ia bisa melemahkan sistem ketahanan badan manusia..gagal sama sekali daya imunisasi manusia.....sekaligus menggagalkan keupayaan sistem badan manusia dan bagaikan musuh di dalam selimut...ia semakin mengganas di dalam badan manusia...sehingga satu tahap...merosak seluruh organ utama...dan akhirnya...bisa mengorbankan nyawa....NAUZUBILLAHH..!!!

Demikian hebatnya VIruS H1N1.......
...........(sayang....hanya sempat melihat intronya..then masa utk meetinggggggggggg...!!!Ggrrr..)...eeii...

MySpace




***
Atas pesanan rakan utk mengingatkan kita kelebihan madu ....antara langkah terbaik dalam menghindari penyakit..di mana kelebihannya ada disebut di dalam ayat An-Nahl:69


kemudian makanlah dari tiap-tiap (macam) buah-buahan dan tempuhlah jalan Tuhanmu yang telah dimudahkan (bagimu). Dari perut lebah itu keluar minuman (madu) yang bermacam-macam warnanya, di dalamnya terdapat obat yang menyembuhkan bagi manusia. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Tuhan) bagi orang-orang yang memikirkan.


Salah satu amalan Doa...

LISTEN TO QURAN

Listen to Quran